Proč jsme změnili obor

8. 08. 2018 11:01:58
Co nás vedlo k tomu, abychom ukončili podnikání ve finančním poradenství, oboru s vysokými odměnami a pustili se do klasického síťového marketingu přesto, že výdělky jsou zpočátku nízké?

Hlavní důvody byly dva a dozvíte se je. Rozhodně nebyl důvodem nízká prestiž této profese, na to jsem ji dělal dost dlouho, abych věděl, že náhled lidí se mění v okamžiku, kdy jim poskytnete dobrou službu.

Prvním hlavním důvodem bylo to, že stát, potažmo ČNB se pouští do necitlivých regulací. Místo toho, aby se soustředili na zvýšení kvality poskytovaných služeb a skutečně větší ochranu zákazníka, jim jde pouze o naplnění státní kasy. Jak jinak si vysvětlit, že z trhu odstraňují praktiky, většinou lidi dnes kolem 50 let, kteří dokončovali svoje akademické vzdělávání v době, kdy maturita byla nadstandard a tudíž jsou "pouze" vyučení. To, že tento obor dělají 10, 15, 20 a více let, celou dobu se odborně vzdělávali a jsou opravdu odborníci, nikoho nezajímá. Nemáš maturitu, z kola ven. Na tvoje místo přijde mladej, sekáč, který sice udělal stejný učňák jako ty, ale má s odřenýma ušima maturitu. Co na tom. Zaplatí nám deset a víc tisíc z odbornou zkoušku, z tebe už skoro nic nekápne.

Druhý důvod je ...ono je to vlastně 10 000 000 důvodů.
Počet obyvatel tohoto malého státu je pro podnikatele v tomto oboru limitující víc, než by se zdálo. Poradců je mnoho, bonitních klientů málo a lidí ochotných pustit se do tohoto podnikání je ještě méně. Proto vybudovat si klientský kmen, který by za to stál, není snadné. A ještě těžší je postavit funkční a rostoucí tým. Zvlášť, když nováček zaplatí 12.000 Kč za víceméně formální zkoušky dřív, než vydělá první korunu.
O rozšíření do zahraničí nemůže být téměř řeč, protože i když mateřská společnost působí celoevropsky, legislativa jednotlivých států to do značné míry komplikuje.

A proč jsme se rozhodli pro síťový marketing? Protože je jednoduchý, snadno přenositelný přes hranice a pokud by se snad vláda rozhodla k regulacím, prostě přestěhujeme naši firmu tam, kde tyto regulace nejsou a přesto nebudeme muset opustit český trh.

To jsou naše důvody. A protože máme stále finanční poradce rádi, vytvořili jsme program na jejich podporu, který jim přivede bonitní klienty bez nutnosti žádat si doporučení. Takže nebudou muset dělat tu, zvlášť na začátku, nejméně oblíbenou činnost poradenské práce.Zajímá vás to? Napište nám.

Autor: Milan Schaffer | středa 8.8.2018 11:01 | karma článku: 4.93 | přečteno: 178x

Další články blogera

Další články z rubriky Ekonomika

Hana Šťastná

V očekávání demokratizace fetišizované komunikace

Prezentovala jsem nedávno skupině Číňanů – vesměs představitelům samospráv z provincie Jiangsu - (jiho)české zemědělství. Nechápali, jak je možné, že nám vstup do Evropské unie přinesl dvoutřetinový pokles produkce.

16.1.2019 v 9:57 | Karma článku: 27.33 | Přečteno: 725 | Diskuse

Erik Steinn

4. mobilní operátor - kdo ho koupí - vyhraje!

4. mobilní operátor z aukce kmitočtů, kdy "nový" hráč" bude mít přednost - to je jen jiná cesta k menší konkurenci; ale pokud máte 4 mld Kč a chcete je investovat tak, že za ně dostanete za 3 roky 8 mld kč - tak se do toho pusťte!

14.1.2019 v 21:27 | Karma článku: 6.11 | Přečteno: 248 | Diskuse

Helena Sasová

Razítkovací mánie

Pokud po vás chce účetní razítko na paragonu ze supermarketu či benzínové pumpy, vyměňte ji. Zákon o účetnictví a o DPH pravděpodobně nečetla.

14.1.2019 v 12:45 | Karma článku: 12.38 | Přečteno: 277 | Diskuse

Radomír Stárek

Prodat nemovitost nyní nebo ještě počkat

Je nyní vhodná doba k prodeji Vaší nemovitosti nebo je lepší ještě čekat na vyšší cenu? Jak se bude pohybovat nyní trh s nemovitostmi? Jsme již za vrcholem nebo před?

13.1.2019 v 14:47 | Karma článku: 8.85 | Přečteno: 414 | Diskuse

Markéta Šichtařová

Rychle se zadlužte, ČSSD to za vás zaplatí

ČSSD padají preference, a tak přemýšlí, jak to udělat, aby se jí vrátili voliči. Minulý týden proto přišla s myšlenkou za všechny prachy. Doslova.

11.1.2019 v 8:00 | Karma článku: 48.35 | Přečteno: 15825 | Diskuse
Počet článků 15 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 440

Věnuji se vzdělávání v oblasti síťového marketingu, pomoci lidem k úspěchu v tomto oboru a v oblasti osobního růstu.

Najdete na iDNES.cz